Welcome in The Gambia - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Johan Henckens - WaarBenJij.nu Welcome in The Gambia - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Johan Henckens - WaarBenJij.nu

Welcome in The Gambia

Blijf op de hoogte en volg Johan

17 November 2013 | Gambia, Kololi

Na een lange dag vliegen en wachten dan toch om 11 uur lokale tijd aangekomen in Banjul. Hier werd ik opgewacht door alfa, die me in zijn auto naar Kololi heeft gereden. Het was inmiddels al aardig donker en straatverlichting kennen ze hier nog niet. Dus een goed uitzicht op de omgeving zat er helaas niet in bij deze trip. Eenmaal aangekomen op de bestemming heeft alfa samen met de bewaker yaya me mijn appartement laten zien en na een vermoeide reis duurde het dan ook niet lang voordat ik lag te slapen.

De volgende Ochtend begon mijn eerste echte dag in Gambia. Als allereerst kennis gemaakt met de Claudette en haar gezin. voor de mensen die het niet wisten Claudette is mijn stagebegeleidster en is van oorsprong ook Nederlands, dus met haar kan ik Nederlands praten. En al snel genoeg even een rondje lopen in de omgeving. De mensen wonen hier allemaal in zo genoemde compounds. Hun grondgebied is afgezet met een grote muur en binnen die muren staat hun huis tuin en alle andere dingen. In het compound waar ik de komende tijd woon woont dus ook Claudette en haar gezin. Ook het bedrijf vare for natural bevindt zich binnen deze muren. Verder zijn er verschillende kleine shops niet groter als een badkamer en deze zijn vaak tot diep in de nacht open. er liggen ook 2 supermarkten waar eigenlijk alles te verkrijgen is.

Na de omgeving een klein beetje verkent te hebben zijn we naar een vrouwentuin gereden in de buurt. Care for natural heeft deze tuinen opgezet zodat de lokale bevolking groente en fruit kan telen voor eigen gebruik, maar ook voor het verwerken van bijvoorbeeld jam of pindakaas. Die dan wordt verkocht om toch geld binnen te krijgen.

het was in ieder geval een dag met heel veel informatie en indrukken die ik zelf niet eens allemaal kan onthouden laat staan verwoorden. Ik ga er vanuit dat dat de komende weken allemaal duidelijker wordt en ik jullie een mooi beeld kan geven hoe het land er echt uitziet.

Met een beetje geluk staan er dadelijk ook een paar foto's online eens kijken of dat ook gaat lukken


  • 17 November 2013 - 23:49

    Wendy Beek:

    Hoi Johan,

    Ik ben een collega van je moeder. Ze heeft vanalles verteld over jou komende stage. Tevens dat we jou reisverhalen kunnen volgen via deze site.
    Uiteraard heb ik al gekeken en gelezen.
    Ik wens je een super stage toe!!! Dat je een mooie ervaring mag opdoen. Veel plezier!

    Groetjes, Wendy Beek
    oet Remunj !

  • 18 November 2013 - 02:00

    SJak:

    Ha Johan,

    Fijn dat je weer met beide voetjes ditmaal op Afrikaanse bodem staat, is weer iets anders dan de Beegder hei, ofschoon de laatste bij lange niet verkeerd is !

    Goed te lezen dat ene Alfa en Yaya zich oa om jouw bekommeren, heb je zowat het hele spectrum van het alfabet alvast voor jouw aan de gang. Niet verkeerd toch ?

    Hou je taai

    Groet Sjak.

    PS. Noa heeft tijdens de laatste training zelfstandig gebringseld !!
    Had je Ria's smile moeten zien, incredible !







  • 18 November 2013 - 09:43

    Ed:

    Top Johan! Geniet er van! Gr Ed

  • 18 November 2013 - 10:10

    Tiny Beurskens:

    Hoi Johan
    Nu is je grote avontuur dan eindelijk begonnen.
    Je woning ziet er leuk uit
    Geniet maar van je Afrikaanse stage en veel succes.
    Gr.Tiny

  • 18 November 2013 - 12:26

    Asger:

    Klinkt goed allemaal! Geniet maar van t lekkere weer daar haha!
    De boomdagen zijn voor de rest ook prima verlopen!

    Groeten asger

  • 18 November 2013 - 15:14

    Fam. Mestrom:

    Hartstikke fijn dat je goed aangekomen bent!
    Foto`s zien er goed uit zeg!
    Wij wensen je een hartstikke fijne tijd toe en geniet van alle indrukken.
    Hartelijke groeten,
    Mick, Jos en Helmie.

  • 18 November 2013 - 21:34

    Ans En Graatje:

    Fijn dat de reis goed verlopen is en dat je prima bent opgevangen. Het onderkomen lijkt wel een 3 sterren hotel.
    Misschien een idee om zonnepanelen te gebruiken voor straat verlichting. We kijken uit naar je volgende bericht.
    Veel succes,
    Ans en Graatje

  • 19 November 2013 - 15:26

    Leron Soeters:

    Hey kerel!

    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen, ook je nieuwe studentenkamer ziet er prima uit! Ben benieuwd naar je volgende verslag!

    Veel succes met je stage!

    Groeten Leron

  • 19 November 2013 - 20:39

    Johan Henckens:

    heel erg leuk om jullie reacties te lezen. Ik heb hier inderdaad niet te klagen.
    Voor afrika heb ik het hier aardig luxe.

    En zonnepanelen zou hier niet verkeerd zijn. de stroom valt dagelijks uit, en heb me laten vertellen
    dat een kw/h meer als 25 cent kost.

    ik zal proberen iedere week een verslagje te maken maar dat zien jullie vanzelf verschijnen.




  • 20 November 2013 - 07:58

    Marleen:

    Leuk dat je ons op de hoogte gaat houden, een fijne en leerzame tijd !


  • 23 November 2013 - 08:52

    Wolfgang En Juliette:

    klinkt exotisch alleemaal
    leuk appartement voor Afrikaanse verhoudingen lijkt me
    ben benieuwd wat straks je stage ervaringen zullen zijn
    groetjes
    wolfgang en juliette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Actief sinds 15 Nov. 2013
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 11889

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 16 Oktober 2016

Australia

16 November 2013 - 28 Februari 2014

Stage Gambia

Landen bezocht: