de start van de roadtrip - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Johan Henckens - WaarBenJij.nu de start van de roadtrip - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Johan Henckens - WaarBenJij.nu

de start van de roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Johan

25 November 2015 | Australië, Airlie Beach

Weer een aantal weken voorbij gevlogen en momenteel even tijd om een stukje te typen. Na de eerste weken in Cairns was het tijd om op pad te gaan met mijn auto. Alleen is ook maar alleen dus heb ik gezocht voor een of enkele medereizigers. Via de lokale marktplaats kun je hier buiten spullen kopen en verkopen ook zulke advertenties aanmaken. Hier even doorheen gekeken en enkele mensen een berichtje gestuurd met de vraag of ze met mij mee willen. Binnen een half uur belt de eerste terug met de vraag of er nog 2 andere mee kunnen reizen aangezien hij die net had ontmoet en hetzelfde reisplan hadden. Dikke prima dus een half uur later heb ik 3 reisgenoten (3 oosterijkers). Mocht je dit lezen Soeters dan zal ik meteen jouw vraag beantwoorden 1 man 2 vrouwen en nee.

De eerste dagen staat vervolgens omgeving Cairns op de planning met allemaal watervallen en regenwouden is de tijd hier goed om te krijgen. Oja de afstanden zijn hier net iets anders dan in Nederland. Regio Cairns betekent in een straal van een 100 kilometer rond Cairns. Een must see volgens de bewoners in de millaa millaa waterval. Dit is de waterval waar de reclame van herbal essences enkele jaren geleden is opgenomen met die dame die haar haren zo leuk uit het water gooit dat er een mooie water cirkel rond haar hoofd komt. Dit is dan ook een must do op deze plek je moet er bijna voor in de rij staan als je pech hebt. Wij hadden geluk en waren er niet enorm veel mensen in het water. Vervolgens nog enkele andere watervallen bezocht die in mijn ogen toch echt een stuk mooier waren.

Na deze dagen vol bezienswaardigheden gaan we steeds verder naar het zuiden. Hier en daar een mooi strand om weer even tot rust te komen en lekker uit te waaien. Of een stukje wandelen in het regenwoud. Er zijn her en der routes van een aantal kilometer om mogelijk wat wildlife te zien. Helaas heb ik tot heden nog geen casswarie koala of palatypus gezien. Van een aantal ‘gevaarlijkere’’ dieren heb ik wel al een glimp mogen opvangen. Zo heb ik de salty of te wel de zoutwater krokodil wel al mogen bewonderen enkele slangen waaronder een zeer giftige zwarte, en een aantal spinnen die mij toch ook echt te groot waren.

Enkele dagen geleden ben ik ook nog wezen duiken. Het was een 2 daagse duiktrip bij de SS yongala. Dit is een stoomschip dat ruim 100 jaar geleden is gezonken en momenteel huisvestiging bied aan veel vissen en koraal. Ik heb besloten om deze trip te gebruiken om mijn advanced cursus te doen. En deze is dan nu ook in de pocket. Erg mooie duiklocatie waarbij ik een aantal grote roggen heb mogen bewonderen die rakelings boven mij door zwommen en enkele andere grote vissen. Erg spectaculair ook de diepte (28 meter onder water) is een mooie aparte ervaring. Nu is dit de diepte op het diepste punt van deze duik, maar goed ook want op 28 meter diepte gaat de maximale tijd die je er mag besteden snel achteruit. Een klein nadeel van deze trip was de oceaan. Deze was redelijk onstuimig op de eerste dag. En met golven van 1,5 tot 2 meter op een boot van 12 meter hoorde ik helaas bij de 80% aan boord en werd ik zeeziek. Niks aan te doen en heb ik dat ook weer mee kunnen maken.

Met deze zin meegerekend heb ik mijn 600 woorden behaald, en is het dan ook tijd voor mij om weer iets anders te gaan doen dan typen. Tot ooit

  • 25 November 2015 - 21:24

    Pap En Mam:

    Hoi Johan.
    Weer erg leuk om te lezen wat je daar doet.
    Wat ons betreft hoef je niet de woorden te tellen tot 600, mogen er ook meer zijn....
    Geniet van elke dag in Australië ! Groetjes pap en mam.

  • 25 November 2015 - 22:03

    Wolfgang:

    leuk stukje volgens mij heb je het wel naar je zin
    zal maar niet vragen naar de details van de vragen van soeters heb er zo mn idee over
    zijn de reisgenoten leuk? en hoe ver reizen ze met je mee?
    waar stuur je op aan m nieuwjaar te vieren? Sidney?

    groetjes
    wolfgang

  • 29 November 2015 - 23:07

    Liesbeth:

    Ha Johan,
    Leuk en fijn om te lezen hoe lekker relaxt jij je avontuur en rondreis aan het beleven bent.
    Jij maakt er een mooi en onvergetelijke ervaring van volgens mij.
    Geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Johan

Actief sinds 15 Nov. 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 11882

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 16 Oktober 2016

Australia

16 November 2013 - 28 Februari 2014

Stage Gambia

Landen bezocht: