aankomst Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Johan Henckens - WaarBenJij.nu aankomst Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Johan Henckens - WaarBenJij.nu

aankomst Cairns

Blijf op de hoogte en volg Johan

28 Oktober 2015 | Australië, Cairns

Om de geïnteresseerde een idee te geven wat ik allemaal doe tijdens mijn reis zal ik proberen dit dagboek een beetje bij te houden. Omdat ik lekker op vakantie ben en weinig zin heb om alles goed na te lezen zullen deze verslagen nog wel eens vouten kunnen bevatten. Als je daar last van hebt dan kun je 2 dingen doen nl. Of voortaan mijn verslagen niet meer lezen of een gecorrigeerde versie naar mij mailen en dan wil ik die waarschijnlijk wel vervangen.

Het is al weer 1,5 week geleden dat ik ben vertrokken uit Nederland. De lange vluchten zijn mij 100% meegevallen. Je kan lekker een filmpje aanzetten of een serie. Ik heb even het nieuwe seizoen van the bg bang theory gekeken.

Op maandag morgen aangekomen in cairns en het begon al lekker warm te worden. Ik kreeg in de taxi naar m’n hostel dan ook meteen de waarschuwing om goed op te letten met de zon ivm de hoge uv straling die hier voorkomt. Ik ben gelukkig dan ook nog niet verbrand (wel lekker factor 50 smeren elke dag).

Even 2 dagen geacclimatiseerd en de jetlag zijn werk laten doen. Lekker midden in de nacht wakker worden en geen oog meer dicht kunnen doen tot een uur of 7 in de morgen, maar ook dat gaat over.

En dan wat ga je doen hier down under. Een geluk dat Maya hier werkt in een backpackers bureau oftewel zij weet echt alles wat hier te doen is. Met haar afgesproken om een keer langs te komen bij haar in de shop. En ja hoor de keuze is reuzen je kan hier echt werkelijk alles doen. Ik had wel al enkele dingen in gedachten waarvan eentje duiken was en daar ben ik dan ook zoet mee geweest. Ik heb afgelopen dagen een cursus gehad en aansluitend een 3 daagse trip op de oceaan. En wat is er nou zo mooi aan die oceaan hier aan de oostkust er liggen heel veel koraal riffen. Beter bekend onder de naam great barrier reef en daar is genoeg te zien. De eerste 4 duiken op de oceaan waren nog nodig om gecertificeerd open water duiker te worden, en vervolgens nog 5 duiken gehad zonder instructeur. Echt super vet met haaien gezwommen (geen witte haaien gelukkig), een mega grote schildpad en nog duizenden andere gekleurde vissen. Ook nog een nachtduik gemaakt (deze was wel begeleid) maar goed ook anders was ik sowieso verdwaald onder water (en ja dat kan). In ieder geval een ervaring die ik niet had willen missen en sterker nog met zoveel goede duikplekken in dit land zal dit waarschijnlijk niet de laatste zijn geweest. Waarschijnlijk ga ik mijn vervolg certificaat ook halen, dus wie weet heb ik bij het volgende verslag een certificaat erbij.

Ik vind het wel weer genoeg voor mijn eerste verslag. laterzzz


  • 28 Oktober 2015 - 10:18

    Ed:

    Hey mate! Leuk om te lezen! Veel gedaan al!
    Veel plezier en tot de volgende, gr Ed

  • 28 Oktober 2015 - 22:14

    Wilburt:

    Leuk verslagje, have fun !

  • 28 Oktober 2015 - 23:39

    Sjak:

    Ha Johan,
    Fijn dat je goed gearriveerd bent en meteen je hartje hebt kunnen ophalen, en dat ook nog eens onder water!
    Dat daar jouw belangstelling lag heb je destijds tijdens de Egypte vakantie wel bewezen, toch ?
    Geniet nog van het Great barrier reef.

    Alle goeds gewenst en we horen nog van je !

    Groet Sjak.

    PS action cam ook mee tijdens de dive ?



  • 07 November 2015 - 11:21

    Rita Peerlings:

    Hallo Johan, veel plezier tijdens je bijzonder 'reis'. Je zult vast van alles zien en beleven waar ik jaloers op ben. Geniet ervan.

    Groetjes, Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Johan

Actief sinds 15 Nov. 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 11882

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2015 - 16 Oktober 2016

Australia

16 November 2013 - 28 Februari 2014

Stage Gambia

Landen bezocht: